Friday, August 7, 2009

Aku mencari pilihan.

Exam ku sudah habis, selalu time2 habis exam ni mmg org enjoy habis...
Tapi bukan kali ni, Aku perlu buat keputusan...

Bukan senang nak buat keputusan,
aku susah nak tido malam,
susah nak minum milo,
susah nak mandi air sejuk time2 pagi buta,
dan susah nak kuar duit kalo nak mkn kat subway....
Aku selalu terpikir akhir2 ni pasal bende yg sama....

"Mana patut aku sambung pelajaran degree aku?"....

Aku masih muda, belum lagi 17tahun, september baru jadik 17,
sepatutnya sekarang aku duduk blaja subject2 utk SPM atau O'level...
Kadang2 aku tngk budak2 sekolah, aku terpikir, aku ckp kat diri sendri...
"Best nya jadik budak sekolah, kenapa aku patut blaja kat kolej dgn umur mcm ni...."

Tapi ramai org ckp, "Waaahh! Untung la ko abis awal, keje start time muda, boleh lah kawen awal...huahahahha.."
Aku tersengeh. Mmg benar kata mereka. Cepat mmg la bez, tapi aku kangkadang rasa seksa, hanya Tuhan saja yg maha mengetahui apa yg ku rasa di dalam....

Aku masih 17 tahun, mmg tak boleh dinafikan lg, bahwa pemikiran seorg budak 17tahun mmg tak sama dgn pemikiran budak 19tahun....
Dan mmg benar, aku mmg belum cukup matang. Bnyk benda lagi aku tak paham lagi. Seperti cita2 movie yg utk org2 dewasa (hahak! :p). Aku rasa seksa kadang2 hidup dlm hidup seorg 19tahun.

Kembali kepada topik, aku bingung, aku konfuis, resah, dan sebagainya...
Aku tak tau nak pilih jalan mana aku ingin pergi. Keputusan kene buat sebelum Isnin ni...
Patut ke aku sambung belajar di KBU, atau aku tukar ke tempat lain....
Adakah Nottingham, UCSI, Monash, atau pon Talyor's?

Aku masih belom ready utk buat keputusan, decision making adalah benda paling penting dlm business, sebagai pelajar business, kita kene buat keputusan mengikut long-term thinking.... Haaaaaa..... (kalo btol la, hahaha)



Selamat belajar kepada semua teman2, semoga kita bejaya di dunia dan di akhirat ,InsyaAllah..



"Ya Allah, tabahkan dan terangkan lah hati hambaMu ini yg perlukan pertolonganMu pada setiap waktu, sesungguhnya Engkau lah Maha mengetahui... Amin."

3 comments:

keciq_palee said...

haaa...
ko pilih la mne2 yg sesuai
jnji ko stdy
hahaa
gud luck in ur dgree bro
igt membe2 kbu sllu

*pesanan mr lampard kpd kononnye encik torres: ko kne practice lg nk score goal..pastu bru bleh lwn aku..hahaha

.::annemishi::. said...

*mmg ang dh trlalu byak d exposed kn ngn bnda dewasa.... =.=" x ptot btul...


amiin.... (aminkann doa tuh)

nadya said...

imran~
its all up to u now.
destination ko, ko kene pilih btol2. tp jgn la sampai pressure bile nk buat choice tu.
anyways... stay kool!!! aku tawu kau boleh~~ =)